9 nejčastějších mýtů kolujících kolem Koronaviru
28.3.2020

9 nejčastějších mýtů kolujících kolem Koronaviru

O koronaviru koluje spousty mýtu a polopravd, které přímo, či nepřímo mohou ohrožovat nás všechny. Zde je 9 nejčastějších z nich. Prosím o sdílení!

MÝTUS – Existují doplňky stravy, které mě mohou ochránit.

REALITA – I když existují doplňky stravy, které účinkují (velmi málo) v boji proti respiračním onemocněním, neochrání vás. Díky užívání doplňků navíc můžete nabýt dojmu, že se vám nemůže nic stát a snížíte vaši obezřetnost při dodržování důležitých hygienických pravidel.

MÝTUS – COVID-19 je stejně, nebo méně nebezpečný, než běžná chřipka.

REALITA – Dostupné důkazy ukazují opak. Úmrtnost na COVID-19 je v tuto chvíli dle různých zdrojů 10× až 20× vyšší. Přenos z člověka na člověka je také značně vyšší, než u běžné chřipky. Navíc naše těla zatím nemají vybudovanou dostatečnou imunitu, ani zatím neexistuje žádný běžně dostupný lék.

MÝTUS – Dokážu nakazit ostatní, pouze pokud mám symptomy a prskám kolem sebe.

REALITA – Pokud se infikujete, nemusíte vykazovat žádné symptomy po několik dní. Někdo dokonce nebude mít žádné po celou dobu onemocnění. Proto se doporučuje minimalizovat jakýkoliv kontakt s okolím. Zvláště s lidmi staršími a těmi, kteří mají trable s imunitou.

MÝTUS  – COVID-19 je nebezpečný pouze pro starší lidi.

REALITA – Méně rizikové pro mladé neznamená, že neexistuje žádné. Nejmladší registrované úmrtí v souvislosti s koronavirem bylo u osoby, které bylo teprve 14 let. Nechci nějak strašit, ale je mylné mít pocit, že mladí jsou 100% imunní proti fatálním následkům.

MÝTUS – Vakcína bude brzy k dispozici.

REALITA – Vědci z celého světa již usilovně pracují na vakcíně, ale zabere to měsíce, než některou z nich bude možné považovat za dost účinnou a zároveň bezpečnou, aby mohla být masově distribuována.

MÝTUS – Virus zmizí hned, jak se oteplí.

REALITA – Není to úplně jisté. Jsou potvrzené případy v zemích, kde je stále kolem 30C a vysoká vlhkost. Virus teplo nemá rád, ale určitě to neznamená, že ho  úplně zastaví.

MÝTUS – Je na čase koupit velké zásoby jídla.

REALITA – Pokud máte zásoby na dva až tři týdny, pak je to v pořádku. Omezíte tím častější nákupy a vyhnete se tak potencionálnímu seskupování většího množství lidí. Nicméně nákupy na měsíce dopředu díky vyvolané panice a chvilkové nedostupnosti některých produktů pouze zvyšují nervozitu a nedostupnost produktů pro lidi, kteří je v tu chvíli nejvíce potřebují.

MÝTUS – Zůstat doma je důležité pouze v případě, když jste nakažení, nebo nemocní. 

REALITA – Vyhýbání se lidem chráníte nejen sebe, ale i je. Je jedno, zda jste nakažení, nebo ne. Viz mýtus 3. Pokud se již rozhodnete odejít z domu, tak pouze do práce, nebo někam do přírody daleko od lidí.

MÝTUS – Můžete si lehce diagnostikovat, zda máte COVID-19.

REALITA – Suchý kašel je jedním z nejčastějších projevů, ale vlhký kašel a smrkání patří také mezi symptomy. Není jednoduše žádný způsob, jak rozeznat koronavirus, chřipku, nebo běžné nachlazení. Možná jste zaslechli, že pokud na 10 sekund zadržíte dech, aniž byste cítili nepříjemné pocity, nebo potřebu zakašlat, nemáte COVID-19. Není to bohužel pravda.

 

K napsání tohoto článku jsem se volně inspiroval ze serveru examine.com a přijde mi, že by ho měli mít k dispozici i lidé, kteří anglicky neumějí. Proto budu opět moc vděčný za další sdílení. Díky a přeju pevné zdraví. 

 

Získej další tipy zdarma ve Facebookové skupině

Přidej se

Nejčastější dotazy

Abychom urychlili komunikaci, zde je souhrn nejčastěji
kladených dotazů ohledně mého programu.

  • Kdo vůbec jsi?

    Jsem zakladatelem projektu Jdidosebe a Mansformation. Vším co učím, si procházím už 20 let. Pokud se o mě chceš dozvědět víc, sleduj mě na Facebooku, Instagramu a taky ve FB skupině, kde získáš spousty tipů a triků jak jíst, cvičit a myslet lépe úplně zdarma. Facebooková skupina

  • Zakážeš mi pivko?

    NE. Budeš přesně vědět jak jíst, a tak si mohl dopřát pivko s kamarády.

  • Je program pro mě i v případě, že nepotřebuju řešit Mindset?

    Jasně. Pokud se ti bude zdát, že máš svoji hlavu dokonale pod kontrolou, vytěžíš z programu maximum tam, kde to zrovna nejvíc potřebuješ. Ale zamysli se. Jsi si na 100% jistý, že nemáš co zlepšovat?

  • Co když vynechám trénink?

    Trénink si můžeš odjet v jiném čase během dne, ale nahradit v jiném týdnu nelze. Chodit trénovat je v následujících 3 měsících tvůj závazek, se kterým musíš počítat a vyhradit si na něj čas.

  • Co je to za posilovnu?

    Trénovat budeme v soukromém Mansformation Gymu na Floře. Je to posilovna vytvořená pouze pro Mansformation projekt. Je tu všechno. Vybavení, zázemí, prostor a parta lidí, co je na tom podobně, jako ty.

  • Co je ještě zahrnuto v ceně programu?

    Kromě celého know-how, které si odneseš můžeš počítat s tím, že máš volný vstup do posilovny, dostaneš stylový triko Mansformation z funkčního materiálu (v hodnotě 950 Kč), 3x tě změřím na InBody, zvu tě na závěrečnou párty a další drobnosti, jako proteinový tyčinky, nebo unikátní ochutnávku dortů a koláčů z mojí kuchyně.

  • Může mi program uhradit můj zaměstnavatel?

    Jasně. Zkus to navrhnut své firmě v rámci zaměstnaneckých benefitů. Jsem plátcem DPH.

  • Ukončením programu to končí?

    Nemusí, máš možnost se přidat do skupiny „veteránů“, kteří si programem už prošli před tebou a chtějí v tréninku a nastaveném životním stylu pokračovat dál.