Koronavirus (COVID-19). Fakta, o kterých jste možná nevěděli a co s tím můžete udělat.
14.3.2020

Koronavirus (COVID-19). Fakta, o kterých jste možná nevěděli a co s tím můžete udělat.

Fakta, o kterých jste možná nevěděli a co s tím můžete udělat. 

Ve chvíli, kdy jsem uzavřel nově otevřenou Mansformation tělocvičnu mi běželo hlavou pouze jedno. Co teď? Jak po tak velké investici teď uživím rodinu, jak zaplatím splátky úvěru apod. Jinými slovy, jak to sobecky udělat tak, abych přežil já a moji nejbližší.

Čím více jsem si o koronaviru četl, tím víc jsem si ale začal uvědomovat, že to není jen o tom, jak přežiju já a moji nejbližší. Z pocitu, že proti viru povedu osobní boj se můj názor postupně začal převracet do jiné roviny. Uvědomil jsem si, že vést osobní válku proti něčemu tak obrovskému není možné. Sice možná vyhraju bitvu, ale prohraju válku. Jedinou šancí je ji vyhrát společně.

A i když nemám tak velký mediální dosah, první věcí, která mě v tuhle chvíli napadla byla sednout ke klávesnici a šířit nejdůležitější fakta o koronaviru o kterých jsem ještě před nedávnem neměl ani tušení a také předat několik doporučení, které mohou pomoci.

Praktická fakta o koronaviru, o kterých jste možná nevěděli.

Jak lze zabránit nákaze a šíření?

Snížit kontakt s okolím

To je asi nejúčinnější a možná i jediná mocná zbraň proti nákaze. V ideálním případě by to znamenalo pro všechny 3 týdny v naprosté izolaci. To by ale musel zasáhnout stát a nad karanténou dohlížet. Zatím nám nezbývá nic jiného, než si tuto skutečnost uvědomit a opravdu nikam nechodit. A pokud opravdu musíte s někým v kontaktu být, dodržujte bezpečnou vzdálenost, nepodávejte si ruce a scházejte se venku. I když nejsem příznivcem nákupu online potravin, v tomto případě bych ho upřednostnil. Na procházky ano, ale do míst s co nejnižší koncentrací lidí. Na výlet do nákupáku fakt zapomeňte.

Dezinfekce

Posilováním obranyschopnosti

Mentální nastavení

Tuto část můžu také zařadit pod posilováním imunity, protože mentální nastavení a nálada přímo hormonálně ovlivňuje obranyschopnost našeho organismu. Není to žádná ezoterika. Je to jasně prokázaný fakt. 

Čím intenzivnější a dlouhodobější stres vyvolaný vnějším reálným ohrožením, ale také i tím vnitřním (tím mám na mysli všechny všechny černé scénáře a příběhy, které si v hlavě vytváříme) mají vliv na hladinu stresových hormonů a stresové hormony následně potlačují imunitní funkce. Můžu o tom mluvit z vlastních zkušeností po prodělání Guillain-Barré syndromu před několika lety.

Takže co nám teď vážně nepomůže? Panika, blbá nálada, hysterie a agresivní a sobecké chování vůči ostatním lidem. Naopak udržení dobré nálady (tím nemyslím lhostejnost a nezodpovědnost), ochota, vzájemná pomoc, přítomnost blízkých a místo vnímání všech vnějších „negativních“ podnětů začít více vnímat svoje vlastní tělo.

Jak na to? 

Už zmíněné procházky v přírodě, každodenní meditace, dechová cvičení, zkoumání vlastních myšlenek (např. zda je vše opravdu tak černé, jak se jeví a co se nejhoršího ve finále může stát) a pak další věci jako sledování komedií, stand-upu a třeba se zkusit jen tak „na sílu“ usmát. Zkuste to. Jak se najednou cítíte? Všimli jste si jak dokážete pouhým úsměvem malinko změnit vaši náladu? Z hlavou lze skvěle pracovat. 

Přiznám se. Nemám 100 milionový podnik ve ztrátě, ale taky na tom nejsem úplně nejlíp. Můj byznys stojí. Nicméně život mě naučil, že nemá cenu si dělat starosti s tím, co bude, protože všechno bude vždycky úplně jinak, než sem si to namaloval (ať optimisticky a nebo příliš černě).

Na závěr bych se ještě chtěl vrátit k prvnímu bodu. Jen pro zamyšlení. Není lepší 3 týdny totálního zastavení veškerých provozů a izolace všech nakažených (podobně, jak to udělali v Číně), než měsíce navyšovat počet nakažených, prohlubovat upadání ekonomiky a tím mnohonásobně zhoršit dopad celé nákazy? Co si o tom myslíte?

Jak je vidět, tahle doba opravdu vybízí k návratu k základním hodnotám. Ohleduplnosti, empatii, respektu, vlastní sebereflexi a tomu, co je v životě nejdůležitější. A tím je naše zdraví.

Za sdílení budu nesmírně vděčný.

9 nejčastějších mýtů kolujících kolem Koronaviru

Arrow

Získej další tipy zdarma ve Facebookové skupině

Přidej se

Nejčastější dotazy

Abychom urychlili komunikaci, zde je souhrn nejčastěji
kladených dotazů ohledně mého programu.

  • Kdo vůbec jsi?

    Jsem zakladatelem projektu Jdidosebe a Mansformation. Vším co učím, si procházím už 20 let. Pokud se o mě chceš dozvědět víc, sleduj mě na Facebooku, Instagramu a taky ve FB skupině, kde získáš spousty tipů a triků jak jíst, cvičit a myslet lépe úplně zdarma. Facebooková skupina

  • Zakážeš mi pivko?

    NE. Budeš přesně vědět jak jíst, a tak si mohl dopřát pivko s kamarády.

  • Je program pro mě i v případě, že nepotřebuju řešit Mindset?

    Jasně. Pokud se ti bude zdát, že máš svoji hlavu dokonale pod kontrolou, vytěžíš z programu maximum tam, kde to zrovna nejvíc potřebuješ. Ale zamysli se. Jsi si na 100% jistý, že nemáš co zlepšovat?

  • Co když vynechám trénink?

    Trénink si můžeš odjet v jiném čase během dne, ale nahradit v jiném týdnu nelze. Chodit trénovat je v následujících 3 měsících tvůj závazek, se kterým musíš počítat a vyhradit si na něj čas.

  • Co je to za posilovnu?

    Trénovat budeme v soukromém Mansformation Gymu na Floře. Je to posilovna vytvořená pouze pro Mansformation projekt. Je tu všechno. Vybavení, zázemí, prostor a parta lidí, co je na tom podobně, jako ty.

  • Co je ještě zahrnuto v ceně programu?

    Kromě celého know-how, které si odneseš můžeš počítat s tím, že máš volný vstup do posilovny, dostaneš stylový triko Mansformation z funkčního materiálu (v hodnotě 950 Kč), 3x tě změřím na InBody, zvu tě na závěrečnou párty a další drobnosti, jako proteinový tyčinky, nebo unikátní ochutnávku dortů a koláčů z mojí kuchyně.

  • Může mi program uhradit můj zaměstnavatel?

    Jasně. Zkus to navrhnut své firmě v rámci zaměstnaneckých benefitů. Jsem plátcem DPH.

  • Ukončením programu to končí?

    Nemusí, máš možnost se přidat do skupiny „veteránů“, kteří si programem už prošli před tebou a chtějí v tréninku a nastaveném životním stylu pokračovat dál.