Když tě bolí svaly, znamená to, že rostou?
26.9.2019 2019

Když tě bolí svaly, znamená to, že rostou?

No pain, no gain! Slyšel(a) jsi to už někdy? Tímhle heslem jsem se řídil celou dekádu během mojí kulturistické kariéry. Pokud jsem neměl druhej den svalovku a třetí den neměl problémy dosednout na záchod, byl to špatný trénink.

Teď už si to nemyslím. Proč? Protože věda a zkušenosti! 

Ještě donedávna se tvrdilo, že svaly rostou díky 3 faktorům. 

  1. Mechanická tenze – jak moc sval přetížíš. Tady se bavíme o celkovém objemu (celkovém počtu opakování za trénink), intenzitě (použité zátěži), tempo opakování (rychlosti s jakou zátěž zvedáš), rozsah opakování apod. 
  2. Napumpování – jak moc sval napumpuješ a držíš napumpovaný během tréninku.
  3. Svalovka – jak moc sval vyždímáš a anaerobním režimu, aby si druhý den cítil(a) svalovku. 

Podle současných studií se ale potvrdilo, že pro růst svalů je nejzásadnější právě mechanická tenze. Napumpování nemá až tak zásadní význam a překyselení svalů nemá vliv vůbec žádný. Je sice super cejtit maximální pumpu při tréninku a další dva dny mít užasný pocit bolestivosti svalů, ale bohužel to není přímý ukazatel toho, že sval roste a sílí. Spousty lidí dokonce cvičí pouze pro ten pocit. A přitom donutil sval k růstu lze i bez maximální pumpy a extrémní bolestivosti svalů po tréninku.

Netvrdím, že už se nemáš napumpování a bolesti svalů vyhnout. Mohlo by to pak vyznít, že ti radím,abys v posilce moc nezvedal(a) a opíral(a) se o bar. Tak to není. 

Pokud je tvým cílem zvýšit sílu a nabrat svaly, pak je strategické zvyšování výkonu tou správnou cestou. V programu Mansformation používáme velmi jednoduchý programming pro neustálý růst (výkonu/svalů) a každý člen si vede svůj tréninkový deník.

Co si o tom myslíš ty? 

Za mě jednoznačne platí už několik let heslo “No pain, more gain!”

 

obrázek

Life hack: Jak žít šťastnejší život.

Arrow

Získej další tipy zdarma ve Facebookové skupině

Přidej se

Nejčastější dotazy

Abychom urychlili komunikaci, zde je souhrn nejčastěji
kladených dotazů ohledně mého programu.

  • Kdo vůbec jsi?

    Jsem zakladatelem projektu Jdidosebe a Mansformation. Vším co učím, si procházím už 20 let. Pokud se o mě chceš dozvědět víc, sleduj mě na Facebooku, Instagramu a taky ve FB skupině, kde získáš spousty tipů a triků jak jíst, cvičit a myslet lépe úplně zdarma. Facebooková skupina

  • Zakážeš mi pivko?

    NE. Budeš přesně vědět jak jíst, a tak si mohl dopřát pivko s kamarády.

  • Je program pro mě i v případě, že nepotřebuju řešit Mindset?

    Jasně. Pokud se ti bude zdát, že máš svoji hlavu dokonale pod kontrolou, vytěžíš z programu maximum tam, kde to zrovna nejvíc potřebuješ. Ale zamysli se. Jsi si na 100% jistý, že nemáš co zlepšovat?

  • Co když vynechám trénink?

    Trénink si můžeš odjet v jiném čase během dne, ale nahradit v jiném týdnu nelze. Chodit trénovat je v následujících 3 měsících tvůj závazek, se kterým musíš počítat a vyhradit si na něj čas.

  • Co je to za posilovnu?

    Trénovat budeme v soukromém Mansformation Gymu na Floře. Je to posilovna vytvořená pouze pro Mansformation projekt. Je tu všechno. Vybavení, zázemí, prostor a parta lidí, co je na tom podobně, jako ty.

  • Co je ještě zahrnuto v ceně programu?

    Kromě celého know-how, které si odneseš můžeš počítat s tím, že máš volný vstup do posilovny, dostaneš stylový triko Mansformation z funkčního materiálu (v hodnotě 950 Kč), 3x tě změřím na InBody, zvu tě na závěrečnou párty a další drobnosti, jako proteinový tyčinky, nebo unikátní ochutnávku dortů a koláčů z mojí kuchyně.

  • Může mi program uhradit můj zaměstnavatel?

    Jasně. Zkus to navrhnut své firmě v rámci zaměstnaneckých benefitů. Jsem plátcem DPH.

  • Ukončením programu to končí?

    Nemusí, máš možnost se přidat do skupiny „veteránů“, kteří si programem už prošli před tebou a chtějí v tréninku a nastaveném životním stylu pokračovat dál.